събота, 13 март 2021 г.

Как да открием бизнес идеи, които си заслужава да бъдат преследвани

Нищо не задвижва компанията по-бързо от иновациите и нищо не я задушава по-бързо от нагласата „така сме го правили винаги“.

Стартирането на новини Axios е отличен пример за компания, която преодолява бариерите и мисли извън рамките. Компанията  прави голям залог,  че други компании ще плащат, за да се научат да пишат като репортери на Axios. Новата комуникационна платформа, AxiosHQ, стартира през февруари и дава възможност на компаниите да изпращат вътрешни бюлетини в стил Axios, само факти. Цената му? Най-малко 10 000 долара годишно. Остава да разберем дали ръководителите ще са склонни да инвестират такива пари, но това е очарователно предложение.

Какво е необходимо на организациите да проверяват, одобряват и разработват подобно иновативни идеи? Отговорът не е прост и варира в различните компании. Усилията за иновации получават много услуги, но е много по-трудно да се усъвършенства процесът за избор и прилагане на най-добрите идеи.

Няма вълшебна пръчка за иновации

По същия начин, по който решенията, управлявани от данни, управляват много аспекти на организацията, лидерите трябва да използват данните, за да създадат рубрика за проверка на иновативни идеи. Това налага дисциплина и държи всички на една и съща страница.

Без процес на оценка иновационните програми стават недалновидни и могат да изпаднат в съответствие с дългосрочните организационни цели. Наличието на организиран процес също така премахва емоцията от вземането на решения, за да се запази фокусът на проекта и разходите за долари, колкото се може повече от данните.

За да успее иновацията, лидерите също трябва да бъдат подредени около критични фактори. Това формира жива рубрика, която може да бъде адаптирана в цялата организация, тъй като бизнесът се нуждае от промяна и развитие. Като цяло някакъв иновационен лидер - главен иновационен директор, главен стратегически директор или ръководител на бизнес звено - ще ръководи този екип, за да гарантира, че процесът протича гладко и остава в правилната посока.

Когато разработихме нашата рубрика в Coplex, ние се борихме да намерим техническо решение, което да е достатъчно гъвкаво, като същевременно ни позволява да управляваме нашите идеи. В крайна сметка сами изградихме такъв. Сега използваме този инструмент за задвижване на основния двигател на целия ни процес на управление на идеи и работи, защото ефективната иновационна стратегия винаги започва от върха. Съберете целия си ръководен екип заедно от началото на процеса, за да обсъдите приоритети и да стимулирате разговори за идеи, очертавайки конкретната ви визия по пътя.

Ето три начина да оцените вашите иновационни идеи и да създадете рамка, която да ги превърне в стратегическа реалност:

1. Създайте иновационен план

Преди да започнете да събирате идеи от вашия екип, първо трябва да измислите план - като  Осемте стълба на иновациите на Google  - който определя цялостната структура на инициативата. Това помага да се поставят мантинели около проблемните пространства, в които организацията е готова да играе, и по-важното - кои проблемни пространства са извън границите.

Иновационният план се състои от три различни компонента: изявление, антитеза и теза. Вашето изявление определя амбициите на вашата компания и очертава защо вярвате в това, което правите, защо сега е най-доброто време да го направите и какво ви прави най-добрият кандидат за работата. Оттук нататък разработете антитеза, която определя проблемите, бизнес моделите и основните технологии, които не възнамерявате да разгледате. Защо? Той премахва разсейките и запазва фокуса върху приоритетите. И накрая, създайте теза, която ви дава ясна леща за това как ще инвестирате в проблемни пространства, бизнес модели и технологии, за да създадете промяната, която искате да видите.

2. Определете иновационни теми

След като сте разработили солиден план, е време да идентифицирате темите на проблемните пространства, които възнамерявате да решите. Тази стъпка ще определи категориите, в които вашите идеи за иновации трябва да попаднат, като ясно очертава как вашите решения могат да влязат в игра.

Помислете за това като за подобно на начина, по който Националната асоциация на инженерите (NAE) очертава многото предизвикателства, оставени да бъдат преодолени в своята област. В своя доклад за  големите предизвикателства пред инженерството NAE определя темите (например радост, устойчивост, здраве и сигурност) като области, зрели за иновации и изобилие от възможности.

Основната причина за възприемането на този подход? Позволява ви да разгледате потенциални начини за иновации извън това, което организацията си е представяла преди - и да поставяте цели с оглед на тези параметри.

3. Съпоставете критериите за измерване обратно към рубрика

След като сте определили своите иновационни теми, е време да разработите критериите, които ще използвате, за да измервате успеха си. Глобалната дизайнерска фирма IDEO си постави за цел да  определи количествено иновациите,  като разгледа динамиката на вътрешния екип на своите клиенти, както и други компании, фокусирани върху иновациите. Фирмата идентифицира шест области, ключови за иновациите, и след това изпрати своето проучване, измислено „Творческа разлика“, до по-големи организации, за да разбере как се представят членовете на екипа по отношение на иновациите. След като проучването приключи, IDEO изпрати резултати с осезаеми показатели за иновации и препоръки за това как да ги следвате и да ги срещнете напред.

Докато дефинирате как измервате иновациите и създавате своята уникална рубрика, имайте предвид, че не сте ограничени до традиционните показатели. Чувствайте се комфортно да бъдете креативни и иновативни, докато решавате за тях! Възможно е да се измери всичко от въздействието на обществото и икономическата стойност до организационния мащаб и ново откриване на пазара.

Процесът на преследване на иновативни идеи изисква много повече от бърза мозъчна атака или избор на привлекателна идея от списък. Чрез създаването на основна философия и структура, регулиращи определянето на приоритетите на идеите, които протичат през дадена организация, можете да запазите контрол над резултатите от вашата иновационна програма, вместо да оставяте каквото и да било на случайността.

7 тайни на истински успешните лични марки

Създаването на солидна марка е от съществено значение за вашия успех в каквато и област да влезете. Тези седем съвета ще ви помогнат да изгр...