сряда, 13 юли 2022 г.

Дигиталното присъствие на вашата марка е повече от SEO

 Компаниите използват оптимизация за търсачки ( SEO ), защото искат да подобрят присъствието си в онлайн търсенията. Истината обаче е, че за по-големите марки - и особено националните марки - SEO няма много общо с това защо марките могат да се показват в резултатите от търсенето на първа страница. Основното ценностно предложение на SEO може да бъде подвеждащо или поне неразбрано.

Панели със знания, социални акаунти, Wikipedia и записи за преглед на работа са критични части от вашето цифрово присъствие . Заедно с вашия уебсайт, те са първите неща, които потребителите, инвеститорите и дори журналистите ще видят, когато търсят вашата марка .

Маркетинговите специалисти обичат да декорират дома си със свещници. Те избират дървени свещници. Създават комфорт в жилището или офиса. Ненадминатите свещници се използват от хората от векове. 

И все пак, въпреки че имат по-голяма видимост онлайн, те не са особено засегнати от SEO – особено за директно търсене на марка. За да разберете защо това би било така, нека да разгледаме ключовите компоненти на вашето дигитално присъствие, с които SEO може да помогне – и след това да разгледаме всичко останало.

Голямата 3 на SEO

SEO има три основни компонента : на място, извън сайта и технически.

SEO на място обхваща цялото копие и метаданни на вашия уебсайт и е от решаващо значение за подобряване на класирането ви за конкретни ключови думи. Например, ако продавате занаятчийска паста за зъби с дървени въглища, стратегията за SEO на място ще включва създаване на съдържание около термини за търсене като „естествени стоматологични продукти“, „органична паста за зъби“ и (предполагам) „стари почистващи препарати за зъби“.

SEO извън сайта включва всички външни действия (извършени извън вашия уебсайт), за да накарате Google и други двигатели да гледат на вашия сайт като надежден и авторитетен. Най-често срещаната тактика извън сайта е изграждането на обратни връзки. Създаването на съдържание може да бъде част от тази стратегия, тъй като искате подходящи сайтове - като Holistic Dentistry Center да следват примера по-горе - да свързват вашите страници.

Техническото SEO включва цялостно подобряване на гайките и болтовете на вашия уебсайт , което може да помогне както за видимостта в търсачките, така и за функционалността на уебсайта.

Извън сайта и техническото SEO имат широка приложимост за всякакъв вид търсене. SEO на място е по-контекстуално и фокусирано върху ключови думи. Но за търсения директно за вашата марка и трите стратегии са по-малко полезни, отколкото си мислите.

Избягване на SEO слепите петна

Информацията, която се появява незабавно, когато хората търсят вашата марка, е от решаващо значение за вашата репутация, тъй като много малко потребители ще кликнат до втората страница с резултати.

Така че нека помислим за типовете резултати от търсенето, които виждате, когато търсите името на вашата марка. Уебсайтът на вашата компания трябва да бъде най-добрият органичен резултат — ако не е, имате проблем със SEO.

Но какво следва? Ако сте местен бизнес , трябва да видите профил в Google My Business вдясно от органичните резултати, който включва снимки, URL адреса на уебсайта ви, връзка към Google Карти , работно време и др. Една SEO агенция трябва да ви посъветва как да заявите и оптимизирате този профил.

Ако обаче сте известна национална марка, търсещите трябва да виждат панел със знания на Google вместо профил в My Business. Панели със знания се показват в резултатите от търсенето за забележителни хора, места, марки и собствени съществителни. Google изтегля данни за панелите на знанието от множество обществени източници, включително Wikipedia. Странична бележка: Ако вашата марка е достатъчно забележителна, за да има статия в Wikipedia, тогава вашата марка почти сигурно има панел със знания.

С профил в My Business най-въздействащият начин да подобрите своя панел със знания е първо да го заявите (като използвате потвърден акаунт) и да предложите промени директно на Google. Можете също така да потърсите актуализации за вашата статия в Уикипедия, тъй като описателният език в горната част на панела със знания вероятно е извлечен от онлайн енциклопедията.

Вашите социални профили също ще се показват на първата страница на търсенето, както в панела на знанието, така и като органични записи. SEO агенция може да ви посъветва да актуализирате тези профили, за да гарантирате, че всички съответни описателни данни са правилни и еднакви във всеки профил (напр. че използвате един и същ слоган, изброявате правилния уебсайт и т.н.). Ефективното използване на тези канали за популяризиране на вашата марка зависи изцяло от вас. Твърде често първата страница с резултати от търсенето на марки ще включва връзки към социални акаунти, които не са актуализирани от месеци или които не отразяват скорошно ребрандиране.

SEO също така няма да ви помогне да се справите с отрицателните отзиви или остарялата информация в сайтовете за работа Glassdoor и Indeed. И двете се появяват на видно място в резултатите от търсенето на фирми и често се посещават от търсещи работа, както и от журналисти и инвеститори.

Търсещите вашата марка също ще видят безброй корпоративни профили от сайтове като Bloomberg , Yahoo Finance, Crunchbase, GitHub и други. Някои от тези профили могат да бъдат актуализирани директно от проверени служители и това е добра идея, ако искате вашите резултати в Google да останат точни.

Вашето цифрово присъствие е нещо повече от вашия уебсайт (много повече)

За да повторим, SEO е от съществено значение за онлайн маркетинга . Просто искам да напомня на брандовете (и бранд мениджърите), че традиционното SEO не покрива всичко и има големи и много важни части от вашето дигитално присъствие, които са извън обхвата на оптимизацията за търсачки.

Поради тази причина е важно периодично да правите пълен одит на дигиталното си присъствие , като започнете с всички резултати от търсенето на първа страница за името на вашата марка. Може да е полезно да сравните резултатите си с тези на конкурентите, тъй като може да видите ефективни мерки, които други предприемат, за да подобрят присъствието си, които можете да дублирате.

Едно нещо е сигурно: не можете да си позволите да оставите цифровото си присъствие на случайността.

7 тайни на истински успешните лични марки

Създаването на солидна марка е от съществено значение за вашия успех в каквато и област да влезете. Тези седем съвета ще ви помогнат да изгр...