събота, 10 април 2021 г.

Губите ли парите си за PR?

Противно на това, което някои публицисти биха могли да ви кажат, не всеки е добър PR кандидат. Има някои индустрии, които не бива да губят парите си за PR стратегияТе вероятно ще постигнат по-голяма експозиция, като разпределят бюджетите си за реклама или маркетинг на съдържание. 

В същото време има индустрии и бизнеси, които са създадени за медиите. Техният опит е необходим в този сложен свят и техните вътрешни знания ни дават по-задълбочен поглед върху теми, които оказват влияние върху живота ни. Ако са позиционирани правилно, този тип клиенти могат постоянно да се оказват в новините. Това са най-добрите кандидати за PR.

Често чувам приятели и потенциални клиенти да казват, че публикуването на новини е глупост. Не вярвам в това. Има стратегия и подход, които могат да подобрят шансовете ви за експозиция, но само ако имате елементите, необходими за новинарски материал. И какви са тези елементи? Те се коренят в социалните науки на журналистиката.

Ето няколко характеристики, които обичам да виждам, когато обмислям нови PR кампании.

Имате убедителни данни или изследвания

Нека бъда ясен. Данните в името на данните не са ценни. Всички данни или изследвания трябва да предоставят контекст за новинарски материал и трябва да бъдат надеждни. 

Преди години се консултирах с глобална PR компания, когато техният PR директор каза на своя клиент пред мен: „Репортерите обичат данните. Кажете му Марк колко много медиите обичат данните за истории. “

Това не е напълно точно, особено в днешния свят, където почти всяка индустрия е способна да събира данни. За да могат данните да отразяват новините, те трябва да предоставят нова информация, която засилва или въвежда нововъзникваща тенденция. Трябва да предупреди обществеността за нещо, което те вече не знаят. Страхотна история с данни също ще бъде изключително за клиента.

Ето пример защо това работи.

Всички можем да се свържем с напълняване по време на тази пандемия. Не би ли ви било интересно да научите какво са правили най-здравите хора по време на тази пандемия, за да не само отслабнат, но и да станат по-здрави? Ами ако това е анализ на данни, включващ модели на поведение на 10 милиона потребители? Моята PR агенция всъщност получи тази история по NBC през лятото. Но това не бяха само случайни данни. Това бяха дефинирани данни, които имаха цел и дадоха представа на потребителите по тема, с която могат да се отнасят.

Не е нужно да сте здравна или финтех компания, за да използвате този подход. Много е вероятно вашият бизнес да има изследвания в подкрепа на вашите бизнес решения. Ако сте брокер или инвеститор, вероятно имате вътрешни изследвания, които ръководят вземането на решения. Разровете се в това изследване и просто може да намерите история, която да ви позиционира за медиите.

Имате законни актуализации на новини или опит

През последната година работих с член на Конгреса, който беше може би най-лесният човек, който разбра местните и националните новини. Нейният достъп до знания осигуряваше непрекъснато актуализиране на навременни теми за медиите. Тя беше в тон с новинарския цикъл и проблемите, които повлияха на обществеността. 

Но не е нужно да сте член на Конгреса, за да притежавате този тип знания. Счетоводители, адвокати, лекари - и подобни професии със задълбочено ниво на експертиза, също могат да се възползват от медиите. Това са видовете експерти, към които медиите се привлича и поставят в техните програми.

Ето един пример. С навлизането в новата година много предприемачи и собственици на фирми ще започнат да мислят за данъци. Законът за грижите въведе много нови данъчни облекчения, за да помогне на бизнеса по време на тази пандемия. Като предприемач или собственик на бизнес не бихте ли искали да знаете как да използвате някои от тези данъчни стимули? Това е широка привлекателна тема, но само няколко експерти могат да я поставят в контекста. И именно това прави тези счетоводители толкова ценни за медиите. Те са страхотен PR клиент.

От друга страна, най-лошият тип PR стратегия е този, който няма нови актуализации. Ако нямате нови актуализации, може да искате да преминете към маркетинг на съдържание за експозиция. Ако обаче ровите достатъчно дълбоко, почти съм сигурен, че можете да идентифицирате начините, по които вашата индустрия се е развила по време на пандемията. Може да не участвате в националните изложби, но можете да се включите в търговията.

Имате интересна история

Този подход е малко по-субективен, но има някои универсални правила. В PR трябва да продаваме истории на медиите. Ако нямате интересна история, продажбите стават много по-трудни. В някои случаи препятствията са непреодолими. Това са типовете индустрии, които са по-подходящи за маркетинг на съдържание или дори за реклама.

И така, какво прави една добра история? В идеалния случай това ще има положително въздействие върху общността и ще вдъхнови другите. В други случаи противоречията могат да го доведат до дома с репортери. Дълга и сложна ли е историята ви? Това не е добър знак за никоя PR кампания, защото репортерите нямат 15 минути да дадат. Най-добрите публицисти обаче ще знаят как да забият темата и бързо да идентифицират най-интересния ъгъл от историята. Това е добър тест за вашия потенциален публицист. Способни ли са да разкажат бързо вашата история и да я направят интересна? Ако заспите, слушайки собствената си история, вероятно сте тръгнали по тъмен път. 

За съжаление много агенции се движат от финанси. Те трябва да постигнат целите си за продажби и ако се обадите в неподходящ момент, може да бъдете продадени в PR кампания, която няма много потенциал в началото. Но ако размислите върху тези характеристики и собствения си бизнес, може би ще успеете да установите дали PR е подходящ за вас, преди публицистът дори да каже дума.

Губите ли парите си за PR?

Противно на това, което някои публицисти биха могли да ви кажат, не всеки е добър PR кандидат.  Има някои индустрии, които не бива да губят ...