неделя, 28 февруари 2021 г.

Шестте шефа, които не бихте пожелали на най-лошия си враг

 По време на професионалната си кариера със сигурност сте попадали на шефове с различни стилове, характери и начини на работа . Да знаеш как да си сътрудничиш с различни хора е част от това да си професионалист, но има класове работодатели, с които е изключително трудно да живееш ежедневно.


Представям ви няколко типа:

1. Кулпогенът
Моето определение за кулпогенно лидерство се отнася до нездравословен начин на управление на хората, който се опитва да постигне ефективност чрез развитие на чувство за вина у своите сътрудници. Виновният лидер няма да ви оспорва, а ще се държи така, сякаш е съвършен, незабавно ви поставя по вина, в позицията на длъжник.

Като конкретни примери за това мога да посоча следните поговорки: „Позволете ми да вдигна тази дъска, въпреки че гърбът ме боли толкова много“, или „На вашата възраст винаги оставах след работно време“. Те също могат да кажат „Върнете се у дома, за да се насладите на семейството си, докато аз оставам тук и довършвам работата“.

Не мога да не мисля, че който казва подобни неща, се опитва да бъде пример за другите. Това може да бъде вашето оправдание, но в действителност това, което търсите, е да създадете чувство на дълг у другите. Нито става въпрос за всемогъщество. Става въпрос за инсталиране на понятието дълг на привързаност.

В такива случаи, взети от реалността, познавах чувството на дискомфорт на сътрудниците, които избират някой от двата варианта, които шефът им е оставил: ако остане в офиса, вина, че не е със семейството си. Ако се е прибрал у дома, обвинете шефа.

Защо с такъв шеф - уж толкова добър - хората произвеждат малко, не генерират идеи или имат много малко инициатива?

2. Променящият се
Никога не можете да предскажете настроението му, настроението му или стратегията му. Неспособен да си постави цели, дори в краткосрочен план, той казва неща като „В тази държава не можеш да планираш, защото не знаеш какво ще се случи утре“ или „Импровизирането мина добре за мен, няма да променя сега."

Последицата във вас ще бъде объркване и чувство за загуба на целта. Дори ще се замислите дали си струва да се проектирате в организация, която има този шеф за модел.

3. Вмесвачът
Той постоянно се интересува от личния ви живот, маскирайки го като добри намерения. Той ще ви попита как сте с партньора си; Той ще направи препоръки относно вашите инвестиции, ще ви каже, че не е удобно да вземате кредити в този момент от живота си или че ще имате време да го направите по-късно.

Ще почувствате, че освен съветник имате някой, който ви смята за юноша.

4. Обещаващото
ще ви каже, че увеличението на заплатата ще дойде, когато покажете по-добри резултати; че компанията е на път да стане лидер в своя сегмент или че вашата промоция ще дойде, когато най-малко очаквате. Отначало му вярвате, защото той е вашият шеф и не би трябвало да ви лъже. Времето ще накара маската му да падне и следователно доверието му.

5. Бързането
Чувствате, че той ви притиска повече поради невежеството си, отколкото поради необходимостта от събития. Той води сто процента на импулс, има психическа възбуда и вярва, че ако нещата не бъдат разрешени веднага, те никога няма да намерят решение.

Моето предложение е да не му позволявате да ви влачи от безпокойството си, но можете да го научите, че ефективната работа включва планиране и изпълнение на задачи по установени методи. И че това не означава загуба на време, а оптимизиране на тях.

6. Шефът (не)
Всеки път, когато имате нужда, той не е там. Познавате гласа му повече от лицето му. Повечето от проблемите трябва да бъдат решени от вас и в най-добрите случаи, заедно с вашия екип. Този шеф може да се похвали, че дава на служителите си автономия, когато в действителност това, което той им дава, е самотата.

Едва ли можете да се почувствате добре с човек, който никога не се е грижил да ви учи и който напълно не осъзнава стойността на това да ви даде обратна връзка за работата ви.

Губите ли парите си за PR?

Противно на това, което някои публицисти биха могли да ви кажат, не всеки е добър PR кандидат.  Има някои индустрии, които не бива да губят ...