сряда, 31 март 2021 г.

Топ 9 причини, поради които бизнес партньорствата се провалят

 Намирането на бизнес партньор е лесно, но намирането на подходящия бизнес партньор е трудно. Нито една от страните не влиза в бизнес отношения с намерението да се провали. За съжаление се случва твърде често.  

Бизнес партньорство може да възникне, когато двама приятели излязат с идея или дори когато двама души в брака работят заедно. Независимо от случая, хората вродени имат различия. Тези разлики в бизнес могат лесно да бъдат пренебрегнати, ако не се направи време и надлежна проверка, за да се идентифицират и отстранят предварително. За да бъде бизнесът успешен в дългосрочен план, той изисква съгласуване между двете страни и стабилно управление.

Ето най-често срещаните фактори, които съм виждал през целия си професионален опит, които карат бизнес партньорствата да се провалят:

1. Различни етапи на живот

Познаването на жизнения етап на вас и вашия партньор има значение. Например, ако сте празен гнездо и вашият бизнес партньор има две малки деца, и двата ви етапа от живота са драстично различни. Това не означава, че нито един от вас не може да предостави стойност на бизнеса. Това просто означава, че и двамата ще имате различни приоритети в живота. Не можете да очаквате родител на две малки деца да изостави всичко и да поправи нещо. От друга страна, не трябва да очаквате празен гнездо да има енергия, за да привлече всички нощи за бизнеса. Простото познаване и признаване на въздействието на различни етапи от живота може да ви накара да осъзнаете възможните предизвикателства.

2. Липса на глад

Мотивацията и стремежът са важни елементи за всеки бизнес да работи. Вие и вашият партньор изпитвате глад, за да накарате бизнеса да работи? По-важното е, че нивата на глад съвпадат ли? Ако сте изключително гладни, а вашият партньор не е такъв, може в крайна сметка да насърчите негодувание към тях и обратно. Нивата на глад ще варират във времето. Рядко те съвпадат точно във всеки момент, но е важно те да бъдат сравнително сравнени на дълги разстояния. Дългосрочното несъответствие в нивата на глад между двама души непременно ще доведе до разочарование - и в крайна сметка провал.

3. Несъответстващи крайни цели

Наличието на подравнена крайна цел е критично важно. Преди да влезете в партньорството, всички участващи трябва да очертаят крайната цел за бизнеса. Да се ​​създаде ли устойчива дългосрочна печалба? Да се ​​продава ли? Да се ​​предаде ли на вашите роднини? Познаването на края в ума ще направи много по-лесно придвижването на бизнеса напред. Крайните цели също могат да се променят. Няколко години след началото на бизнеса една страна може да поиска да се премахне, така че се уверете, че покривате начина, по който ще се справите с тези възможни сценарии.  

4. Различни стойности

Хората са ориентирани към стойността, което означава, че те вземат решения въз основа на своите ценности. Всеки човек съзнателно и несъзнателно дава приоритет на собствения си набор от ценности. Например, може да цените спестяването на разходи, за да подобрите печалбите, докато вашият партньор цени разходите за маркетинг. Крайната цел е една и съща, но и двамата виждате различни начини да я постигнете. Гарантирането, че вашите стойности са донякъде подравнени, ще ви спести много главоболия и спорове. От друга страна, ако вие и вашият бизнес партньор сте подравнени, ще можете да вземате решения по-бързо и да движите бизнеса си напред с по-малко хълцане.  

5. Ненадминат толеранс към риска

В някои отношения бизнесът прилича на инвестиционен портфейл. Управлението на бизнес е рисковано и изисква определено ниво на толерантност. Въпреки това, бизнесът изисква много повече работа и внимание. Вашата толерантност към риска трябва да бъде до известна степен съобразена с вашия партньор. Ако сте поемащ риск и вашият партньор не е склонен към риск, това може да доведе до последствия. Този фактор е особено важен, когато вземате решение, което води до загуба за бизнеса. Уверете се, че и двете страни са наясно с рисковете и са съгласни с степента на риск, който бизнесът поема.

6. Лошо индивидуално представяне

Средната производителност вече не го намалява в бизнеса. И двете страни трябва да имат високо ниво на ефективност, за да дадат на бизнеса най-добри шансове за процъфтяване. Околната среда е прекалено конкурентна, за да поддържа неплатежния бизнес на повърхността. За да може бизнесът да се представи най-добре, и двамата партньори трябва да се представят най-добре.

7. Липса на взаимна зависимост

Постоянно трябва да се питате „Имате ли нужда от партньора си?“ и „Партньорът ви има ли нужда от вас?“ Ако отговорите с „да“ и на двамата, ще имате по-големи шансове за процъфтяване. Когато едната страна не зависи от другата, бизнес партньорите могат да загубят фокус и бизнес отношенията да се разпаднат.

Не бъркайте зависимостта с нуждаещите се. Да си зависим просто означава, че е по-добре да си партньор, отколкото не.

8. Липса на сигурност

Намирането на сигурност в бизнес партньор означава, че те са достатъчно стабилни, за да продължат в дългосрочен план. Това включва области като финансова, психическа или дори сигурност на отношенията. Например, бизнесът може да се провали, защото единият партньор е безотговорен с личните си финанси и не може да си позволи да продължи да бъде в бизнеса. Може да се наложи да проведете неудобни разговори, но в крайна сметка те ще ви спестят болка в бъдеще.

9. Липса на доверие

Бихте ли могли да се отдалечите от бизнеса си за един месец и да позволите на партньора си да ръководи шоуто? Ако не, може да искате да преразгледате. За да работят всяка връзка, е необходимо доверие. Що се отнася до бизнеса, се изисква още по-голямо доверие. Не се занимавате само със собствения си живот, но и с живота на служителите и клиентите си.

Преди да влезете в следващото си партньорство, избройте всеки от тези фактори и ги отбележете. Сега знаете с кого си имате работа.

Губите ли парите си за PR?

Противно на това, което някои публицисти биха могли да ви кажат, не всеки е добър PR кандидат.  Има някои индустрии, които не бива да губят ...